The Infamous Middle Finger

Varför A-punk försvann (sanningen)

Hej. Ni som någonsin har haft någonting emot mig, ni som vill få reda på hur det är i verkligheten, läs allt.

Jag tror att folk verkligen kräver ett svar på frågan Varför jag tog bort A-punk på gSm. Så, därför tänker jag nu berätta för er, vänner. Jag trodde faktiskt att det var självklart...
Vi kanske ska börja från början. Jag var kanske lite igenkänd ifrån början, när jag väl vann Sveriges Nästa goSupermodel och blev goStar, trots att det var ett år sedan, och att jag egentligen inte vill ta upp det igen. Det flöt på, men innerst inne kändes saker bara fel. Folk hatade mig för påhittade skäl och lögner. Det kändes som att jag stod upp med hjälp av ett stort stöd bakom mig. Jag stod upp fysiskt och stödet gjorde att jag stod upp psykiskt, jag skrev ifrån, gjorde vad jag kände var bäst. Jag kanske inte höll låg profil hela tiden, en del saker var tvugna att komma ut, men sedan lärde jag mig att vara tyst, le. Det var intressant. Jag höll mig inloggad för alla trådar och projekten jag hade som goStar. Fashion Week, ni vet. Jag hade hamnat på en ny nivå, och det var kanske lite svårt att känna igen sig själv i allt som alla skrev. Jag kunde inte se mig själv på ett positivt eller negativt sätt. Jag kunde väl inte se utsidan.
I alla fall, folk tyckte om A-punk och folk tyckte illa om A-punk. Jag stod ut. Sedan kom dagen när bägaren plötsligt svämmade över. En A-ruunk hade tagit plats med någon form av parodi på mig. Allt jag gjort lyckades förvandlas till någonting som bara lät fel. A-ruunk fick allting att låta fel. Denna modell hade skrivit om och överdrivit min profil och gjorde trådar.
Ni ska veta att jag verkligen inte klarar av att folk får uppmärksamhet på min bekostnad. Jag gick in i en tråd av A-ruunk och droppen rann över. Jag såg att alla skrev för fullt i tråden, dem hade inga problem alls med att jag fick plågas utav A-ruunks uppmärksamhet, och jag förstår inte varför någon inte reagerade. Jag satt där och läste, och inte en enda moderator fanns där. Ingen gjorde någonting. Ingen tänkte på att jag plågades av deras djävulsskap. Så jag gjorde vad jag tänkt på lite väl för ofta. Jag tog bort A-punk. Fullständig kallabalik. Dem började göra trådar om mig, låtsades vara jag, ljög om allt möjligt, det blev krig. Vill ni veta något kul? Trots att jag påstås vara lite flippad och kanske stark, är jag känslig. Vem hade förutsett att jag plötsligt hade en klump i halsen?Jag ville att det skulle få ett slut, men jag kände att det inte skulle göra det. Dem fortsatte att skriva och jag visste inte vad jag skulle göra. goSuperAllie mejlade mig på modellen jag satt och anammade skit ifrån, frågade vad som hänt. Hon och D beslutade sig att ta tillbaka A-punk. Mina designs till Fashion Week var tvugna att bli klara. Det är skälet till varför jag kom tillbaka. Men jag hade ingen mer lust med gSm. Förstå det. Det har ingenting med särbehandling att göra. Varför ens tro det? Jag är en sån person som gör vad som känns rätt, men andra får det att verka fel.
Personalen hjälpte mig, försvarade mig, och förklarade klart och tydligt för ER vad som hänt, varför jag fick modellen tillbaka men det kunde ni tydligen inte förstå. Är det därför ni börjar prata om att jag vill ta tillbaka modellen nu igen? Vad tänker ni med?
Och ni som säger att jag blev "mobbad", jag blev inte mobbad. Bara allmänt felbehandlad. Lite väl felbehandlad, tillslut. Ingen är värd det.

Powern av allting tonades bort, allting återgick som vanligt. Tillslut tog Diana'' över efter mig, och då kunde jag äntligen lämna sidan. Fast först var jag tvungen att ta reda på resultatet av ziperall-tävlingen. Väntade tålmodigt, jag lovar. Sedan kom nyheten om att det finska bidraget hade vunnit, och jag väntade ytterligare ett tag på att vi skulle få reda på vem av oss svenskar som hade sitt finalbidrag i tävlingen.
Jag orkade inte vänta, så jag gjorde en tråd. En tråd där jag bad er skriva ert turnummer. Jag sa aldrig att jag tänkte sluta nu om jag fick flest oljämna tal. Jag fick flest oljämna tal, och nu gjorde jag det igen. Jag tog bort A-punk. Jag kände mig fri!
Sedan började det igen. "A-punk var såååå elak emot mina vänner". Jag hade aldrig sett hennes vänner förrut. Inte mejlat med dem. En del gjorde säkert glädjeskutt. "ÄNTLIGEN!". En del skrev hur mycket de ogillade mig. Jag var tyvärr tvungen att kolla på era kommentarer. Jag kan se allt. Ni vet, förr eller senare kommer ALLA sluta, och ni kunde tydligen inte tillåta mig att sluta. Ni ville ha kvar mig och bara allmänt tycka illa om mig. Och när jag försvann kunde ni inte låta bli att öppna era käftar och stå för någonting ni aldrig stått för tidigare. Alla lögner togs upp igen.

Vet ni vad? Jag behövde verkligen sluta. Behövde, behövde, behövde. Jag ville inte stanna kvar på en sådan sida där man alltid tvingades svälja en massa saker om en. Jag ville inte tvingas stöta på er. Varje dag kände jag mig tvungen att logga in. Jag hatar er.
Vem förtjänar att vara på en sån hemsida, egentligen? Mina hattrådar fanns på framsidan ett långt tag, och folk fortsatte att smutskasta mig i trådarna, det kändes som en eviget. Jag var nästan nära på att stämma gSm. Jag tänkte i alla fall tanken. Att dem lät en oskyldig person få så mycket skit, utan att kunna försvara sig. Det kändes som att hela hemsidan var emot mig. Vad jag tänker säga nu har jag aldrig uttalat mig om förrut, men vad i helsefyr håller ni moderatorer på med egentligen? Ni är alltid off. Personalen har inte gjort något fel. Det är medlemmarna. Inte alla. En del är fantastiska. Men jag antar att ni vet vilka ni är. Små råttor.
Jag vill inte slösa min tid på en dator när jag har mitt viktigaste skollår kvar. Hoppas ni förstår. Det är ett stort skäl till varför jag tog bort A-punk, det med. A-punk skulle bara bort.
Där har ni det. Svaret. Vill ni säga någonting till mig, säg det face-to face. Kommentera, skriv i chatten. Kom inte och säg att ni hatar mig bakom era små onlinemodeller.
Det roliga är att idag, några dagar försent fick vi reda på hur det gick för den svenska ziperall-tävlingen. Gissa vem som kom på förstaplats? Gissa vem som tävlade med Danmark och Finland? Moi. Får säkert inte priset nu. Det gör ingenting.
Tänker avsluta texten med att säga att jag ibland skäms över att vara människa. Skäms över er. Och tillslut, hej då. Vi ses inte. (yep, har alla skäl till att låta lite butter och sorglig där, hihi)

 

Fuck it. 



Jag har aldrig haft något emot dig, och du gjorde intryck på mig i början. Och nu när jag läser det här så börjar jag liksom verkligen gilla dig. Hah.

2012-08-09 // 21:53:15

Jag beundrar dig. Keep strong och varsågod för den ojämna siffran jag gav dig, något säger mig att du kommer må lite bättre nu när du lägger gsm bakom dig. Och förresten så hade vi också den där biologi boken, vi ritade tandställning på honom, haha. xoxo

2012-08-09 // 21:54:51

Rätt gulligt ändå. Att du ens tar åt dig av vad folk tycker, tänker och säger om dig. Helt okända människor, varför ens bry sig. Oh gosh. Jag trodde du var bättre än så, faktiskt. Jag trodde att du kunde stå upp för dig själv, oavsett vad. Så fel jag hade.

Svar: Vem har sagt att jag tar åt mig, och faktiskt tror på vad människorna säger? Jag är bara en aning känslig, men det betyder inte att jag tar åt mig av vad folk tycker. Lär dig skillnaden.
R.

2012-08-09 // 21:59:11

Förstår helt ärligt inte varför folk inte gör något förens man får nog eller gör något drastiskt. Så trist, på riktigt. Jag förstår dig, varför du slutade och allt. Det hade jag också gjort.
Men som sagt. Det kommer saknas en del av gsm. Hah.

2012-08-09 // 22:00:02

Jadu. Du har så rätt. Egentligen borde vi alla försvinna därifrån, rly. Jag förstår, även om jag fortfarande ibland önskar att det var jag som fick parodier av mig, att det var jag jag jag jag jag. By some reason.
However, du finner mig på msn.

2012-08-09 // 22:00:18

Jag var inte inne under din tid, så jag såg inte allt men jag förstår en del ändå då jag läser detta.

Hoppas du kan gå vidare på något vis och du är otroligt duktig på att rita. Hoppas du får det bra :)

2012-08-09 // 22:02:30

Åh gud ....!! Jag tycker verkligen synd om dig! Jag har ALDRIG haft ngt emot dig! Och nu när jag vet hur Alla på gSm har behandlat dig till och med personalen som du nämnde, så vet jag inte heller om jag vill stanna! Men jag ska nog vara kvar ett tag till och se om ngt förändras till något bättre! Så som de har behandlat dig är bara inte okej! Nej USCH OCH FY! Gud jag kan tänka mig hur svårt du har haft det! Gud vad jag verkligen tycker synd om dig! Helt ärligt tycker jag att det var rätt beslut av dig att sluta! För du e inte värd sådan här skit som alla håller på med!
Jaja! Jag kan skriva en hel bok om detta men jag tror nt att du orkar läsa så mke om detta! Heheh <3
Jaja! kram på dig! Ha det så jätte bra nu! ;)) <3

2012-08-09 // 22:04:00

Det var och är ditt val. Men det var mer som tyckte om dig än som "Hatade" dig! (Din modell)

2012-08-09 // 22:04:57

Okej, nu tänker jag inte "Åååh, saknar dig och älskade dig osvosvosv". Vi har aldrig pratat, inte vad jag vet i alla fall.
Det skulle vara fel av mig att provocera fram någon sorts reaktion som den där "Victoria" har gjort lite längre upp bland kommentarerna. Så, jag tänker bara vara ärlig och tala om för dig att jag inte hade någon som helst aning att modellerna (töntarna, idioterna - bakom dessa skärmar) behandlade dig så fel. Jag var medveten om A-ruuunk och alla de modeller som skapades, men ingenting efteråt. Tyckte/trodde att de flesta faktiskt såg upp till dig och beundrade dig mer än att de hatade dig?
Det är svårt att vara stark i en värld som konstant försöker göra en svagare. Världen suger.

Det blev lite mycket om mig nu, insåg jag. Skitsamma. Jag menar ingenting illa. Kämpa.

2012-08-09 // 22:05:23

Jag har verkligen inte haft något i mot dig, någonsin! Jag hade heller ingen aning och all skit du har fått, jag beklagar verkligen det! Det är sjukt att det har hänt, att en oskyldig person som dig, som försöker göra något bra, får så mycket skit! Det är verkligen inte rätt! Stå på dig så gott du kan!<3

2012-08-09 // 22:08:46

Tycker synd om dig, ingen ska behöva gå igenom det.

2012-08-09 // 22:10:06

Det är fel på världen, btw. Alla är så dumma och äckliga och jag vill strypa dem. Kände för att säga det, lite.
...inte dig då.

2012-08-09 // 22:10:08

Jag saknar dig. Jag önskar att jag hjälpt dig, för trots att jag försvarat dig i varenda jävla tråd så är det inte nog. Trots att jag kunde gjort mer så fick jag ändå många att ändra åsikt om dig. Även fast det är osynligt för dig, så vill jag bara att du ska veta det. Du vet att jag alltid gillat dig, jag har varit på din sida vid dina åsikter, så länge jag inte tycker motsatsen och då har jag sagt det på ett trevligt sätt. Hoppas innerligt på att du stämmer gsm, trots att det inte går igenom så är det ett slag under bältet på dem och kanske får dem att aggera. Ta bort alla moderatorer för många av dem förtjänar inte platsen. Hoppas ni älskar mig nu, men alltså. Jag är så less på att de ALDRIG har tid. Och det har jag sagt till dem, frågat varför de inte tycks kunna sköta sitt jobb. Självförsvar och usla kommentarer till svar. Rue jag saknar dig. Som fan. Utan dig är gsm inte samma sak, det är tommare utan dig och det värsta är att jag inte fattade det föränn du var borta. Önskar att du sagt att du var påväg bort. Önskar att jag kunde hjälpt dig. Men ärligt, det kunde jag inte.
Du ska veta att du är en fin tjej och What doesn't kill you makes you stronger. Bli stor och bra och lär dig saker i allt du gör. Din vän för alltid. Eli

2012-08-09 // 22:10:15

Heej! Jag håller med dig helt!
Kommer du ihåg tjejen som skrev att hon hejade på dig i modell tävlingen, men tävlingen var tydligen redan över! :) Det var jag. Jag var ganska ny då!
hehe..
Det ee synd att allt gick så långt att du behövde sluta... Kramar Från mig

2012-08-09 // 22:15:06

Jag förstår mig inte på dig och det kommer jag aldrig att göra. Du är ett mysterium. Du är som Effy.

Svar: WAAAAT. Jag dör. Effy är perfekt.
R.

2012-08-09 // 22:16:34

Förlåt, jag skrev något dumt om dig.
Bara 1 gång men ändå.
Förlåt, mår dåligt o lider med dig.

2012-08-09 // 22:17:07

Skrev fel i texten. Roe ska det självklart vara.

2012-08-09 // 22:19:32

Sjukt att folk gör så.
Man har ingen rätt att smutskasta någon - inte under några omständigheter.
Jag håller med om att moddarna borde ha klivit in i forumet du berättar om och stoppat det hela.
Jag förstår verkligen om du är upprörd, det skulle jag också ha varit.

2012-08-09 // 22:21:30

Hej. Jag tycker om dig. Såg du alla som skrev om att du var deras förebild? Det fanns såna också.. inte bara elaka. Grattis till ziperall-tävlingen. :) Många hejade på dig :D Min kompis kom trea <3 Moi betyder hej....? :o
Hoppas du får det bra utan gsm och blir en duktig konstnär eller annat sånt för du är såå duktig!! Bäst <3
Åh en sak som var hemsk.. :( Jag skulle ha mejlat DIG, inte a-ruunk. Jag mejlade HENNE och sa hur fel det var.. som många andra. Åh, jag skulle ha mejlat dig och hjälpt dig istället.. :( Så dumt att jag inte tänkte på det! :(
LYCKA TILL MED ALLT I DIN FRAMTID <3 Vissa saknar dig.. bara så du vet :(<3
Du är bäst, du är bäst.
Du är så bra som ingen annan kan va.

2012-08-09 // 22:23:24

Jag tyckte allt de skrev var fel. Därför skrev jag det också. Hatar också alla fkn moderatorer som suger stenhårt! Asså jag ska sluta. Har slutat förut också. Det kommer inte ens att bli svårt! För det e så jäwla pissed of.

2012-08-09 // 22:34:37

Hej, jag tycker att det är fel av alla att skriva elaka saker om dig. Så jag sa ifrån i en tråd. Fick personliga påhopp själv så jag slutade. Men jag vill att du ska veta att även om jag inte kände dig, hade snackat med dig, så pallar jag inte att någon ska få skit för att de slutar på en hemsida. Du är stark som vågar skriva det här, och du ska veta att många avgudade dej, hade dej till och med som idol. Keep fighting Roe!

2012-08-09 // 22:35:50

Läste hela texten och jag fick gåshud. Du är en underbar person, Roe.

Kommer sakna dig!

2012-08-09 // 22:37:41

Jag har all respekt för dig.
All respekt. Du ska inte få ta mer sådant skit.
Du förkänar att ha det bäst i framtiden. puss.

// Toalettkungen

2012-08-09 // 22:39:20

Hej.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva till dig, känns inte som att jag kommer göra dig särskilt lycklig med mina ord. Men den där texten fick mig att tänka till. Jag visste inte att du fick stå ut allt det där. Egentligen vet jag inte ens vem du är. Jag loggade in en kväll och såg att det stod A-punk på nästan vartenda forum. Så då kollade jag upp dig vem du var. Men egentligen. Har nog inte sett dig så mycket innan. gSm är verkligen en dålig sida inser man när man läst din text. Dom vill gärna att alla ska vara vänner och att allt ska vara så bra. Men det finns inget bra kvar där. Enda anledningen till att Jag loggar in är för vissa berättelsers skull. Inget mer.

Men jag hoppas att du får ett bra liv efter detta. Du förtjänar det. Först att ha jobbat ett år för att göra Oss glada. Sen får du massa skit och nätmobbning av Oss. Jag skäms att vara människa. Jag hoppas du får högsta betyg. Att kunna bli det du vill. Få ett lyckligt liv, Du förtjänar det. Föresten är din jumpsuit fantastiskt vacker.
Ha ett bra liv. :)

2012-08-09 // 22:46:08

Alltså, hade jag smått rätt när det gällde det med att du tog bort A-punk första gången.
Ströde mig faktiskt på dem som gjorde alla trådar om dig. Hade för mig att du hade en till modell - vilket du hade. Du läste allt. Vad jag trodde, var att dem inte vågade skriva det när du var där. Så var det att få all uppmärksamhet.
När jag tänker efter, gjorde vi helt fel. Gav tråden uppmärksamhet, precis vad dem ville. Suck. Stör mig på sådana personer.

2012-08-09 // 22:52:58

Hej, jag hade ingenting emot dig så att du vet.
Jag tycker att du var väldigt cool faktiskt, haha.
Men, eftersom att jag kom lite efter allt det här hände. Så fattade jag först inte varför alla höll på och prata om dig.
Sen fick jag reda på det och blev först förvånad.
Tycker inte att man borde få tillbaka modellen igentligen, men det fick du. Vilket du har fått både ont och gott av.
Men, varför ska man vara arg på dig om du får tillbaka modellen. Dom borde vara arga på dom som gav tillbaka dig modellen om dom nu vill vara arga.
Tycker hur som helst att du är en snäll, häftig, annorlunda och fin tjej. Dom borde inte ha något emot dig.
Hoppas att du gör en ny modell, annars, så får du ha det jätte bra!

2012-08-09 // 23:14:04

Läste hela texten och fick gåshud. Du är en fantastisk individ. Du är galet stark, och ingen ska behöva ta emot sådan skit. Du gör helt rätt!

2012-08-09 // 23:19:35

Tycker du är otroligt starkt av dig att bara skriva ut allt detta, och jag inser att du har haft det tufft. Jag har aldrig brytt mig så mycket om att kolla upp vem du har varit eller så utan du har kört på som go-star och jag jag har beundrat dig flera gånger. Stay strong girl, med eller utan gsm.

2012-08-09 // 23:45:56

Jag skulle vilja skriva nåt känslosamt nu, men du kommer ändå inte se det, ändå inte göra det större än det är...
men du har i vilket fall varit en av mina största och den absolut roligaste förebilden på Gosupermodel. Jag har inte varit medlem så länge men du är en av de få jag verkligen uppskattar!! <333
Det finns några rigtiga jävla idioter på hemsidan som du har rätt i att moderationerana fullständigt sket i. Nu tycker jag dock inte att moddarna är så fruktansvärda men de kan gott och väl göra sitt jobb lite mer välgjort.
Men nu till dig, Jag tycker att du har blivit riktigt jävla fult behandlad och om jag satt i din situation skulle jag gjort precis som dig, jag tycke att du gjorde rätt när du tog bort A-punk från första början, och jag tycker du skulle fått välja om du ville fortsätta med hemsidan efter det. Nu kanske jag missuppfattade det att du fick välja men om du inte fick det så tycker jag att det var fel.
Dock är jag bara en liten flicka på ca 13 år som ända har gått igenom mycket, jag har varit mobbad, jag har haft det mycket jobbigt hemma. Du var den perfekta förebilden <3

Din historia är mycket känslosam, när du tog bort din modell första gången som jag sa tycker jag att du hade all rätt att göra det, men jag blev ledsen.
ledsen att en sådan förebild skulle bara försvinna.
När du sedan kom tillbaka blev jag glad. I själva verket så fattade jag inte hur det kändes för dig. Att inte få sluta för man är en så kallad speciell.
Jag vet inte så mycket men du ska veta att jag alltid kommer komma ihåg A-punk som en fantastisk förebild och person.

Nu kan jag och vill jag bara säga att jag tackar dig mycket stort över att få haft dig som en sådan förebild du var och är. Jag får ge dig ett stort lycka till i stora värden, jag hoppas från hela mitt hjärta att du kommer att få ett roligt och fantastiskt fortsatta liv.

Hej då min älskade lilla person som en dag har skapat A-Punk och varit en förebild för många många så ungdomar som jag.

Jag älskar dig
//en liten 13 årig tjej som önskar dig all lycka
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

2012-08-09 // 23:48:45

Jag tror jag älskar dig..<3

2012-08-09 // 23:55:33

Känner mig rätt elak..och hemskt..för trots allt som pågått så har jag aldrig riktigt vetat vem du är. Har väl sett trådar om dig och liknande..men hur hade jag kunnat försvara dig om jag inte visste vem du var.
Tro mig, hade vi vart vänner, mejlat, om jag hade lärt känna dig. Då har jag stått upp för dig, stått där bredvid när du behövde stöd.
Då hade jag kunnat försvara dig.
Klart jag förstår att folk blev arga när du fick din modell tillbaka, och det var jag också..
Men när man läst detta inlägg..så fattar man.
Du blev behandlad om skit och jag är extremt ledsen för att jag aldrig lade märke till hur elaka dem va :(


//Untouchablegirl97@svenskagsm

2012-08-09 // 23:56:08

Känner mig rätt elak..och hemskt..för trots allt som pågått så har jag aldrig riktigt vetat vem du är. Har väl sett trådar om dig och liknande..men hur hade jag kunnat försvara dig om jag inte visste vem du var.
Tro mig, hade vi vart vänner, mejlat, om jag hade lärt känna dig. Då har jag stått upp för dig, stått där bredvid när du behövde stöd.
Då hade jag kunnat försvara dig.
Klart jag förstår att folk blev arga när du fick din modell tillbaka, och det var jag också..
Men när man läst detta inlägg..så fattar man.
Du blev behandlad om skit och jag är extremt ledsen för att jag aldrig lade märke till hur elaka dem va :(


//Untouchablegirl97@svenskagsm

2012-08-09 // 23:56:36

Jag har aldrig förstått mig på dig, och det kommer jag nog aldrig göra. A-punk för mig har varit en hård stenstaty som fått stå ut med, men också verkat hantera mycket skit. Jag vet att det inte är så Rosanna är, så är ingen. Alla blir sårade - vi är alla mänskliga. Det handlar bara om hur ärlig man vågar vara. Inför världen, och inför sig själv. Jag tror att det var därför folk gillade att provocera dig. De ville se om de kunde lyckas knäcka den stora starka A-punk. "Varför får hon all uppmärksamhet och inte jag? JAG förtjänar den, det borde vara JAG!". Det handlade nog egentligen aldrig om dig, utan om dem. De hackade inte på dig på grund av något du gjort, utan FÖR ATT du hade en ikon. Jag vet inte riktigt vad jag vill få sagt med det här. Men typ att jag inte förstår mig på dig. Och att ingen annan heller verkar göra det. Att du är one of a kind. Unik. Så sjukt unik. Mystisk. Riktigt mystisk. Vissa kunde inte acceptera det. De ville ta sig in i A-punk. Förstöra och krossa. Hitta lösnigen. Sanningen om dig. Bara... krossa dig, och se vad som blev kvar. Vet du vad som blev kvar? Rosanna. A-punk krossades. Försvann. Men Rosanna blev fri. Precis som du säger. Fri från skalet. Grattis. Du lyckades. Hur sårad du än blivit under resan tror jag att det gjort dig starkare. Och lycka till i livet. Det ska bli spännande att se vad det blir av dig.

Svar: Den bästa kommentaren av dem alla. Ååå, tack! Jo, jag har väl alltid varit Rosanna, A-punk har stärkt mig, jag tål skit, jag ser ner på dem som försöker trycka ner mig, jag tror inte på vad dem säger, och A-punk har liksom skyddat mig som ett skal. Men trots allt är jag känslig, som alltid. Det är en egenskap jag har. Men blir det för mycket fuckar jag loss och det blir som det blir. Det är skal.
R.

2012-08-09 // 23:58:22

Du har sett A-punk som ett skydd, någon att gömma dig bakom. Det du måste förstå är att A-punk aldrig stärkte dig eller skyddade dig. A-punk orsakade allt detta skit. Jag är glad att hon är över. Borta. Nu är det bara du kvar. Du har alltid klarat att stå upp för dig själv utan henne, du kanske bara inte insett det. Du har inte längre någon att gömma dig bakom. Från och med nu står du på egna ben, skör och sårbar. Inget skal som skyddar dig. Men jag vet att du är redo.

Svar: Isåfall var det goStar-grejen som höjde mig. Höjde självförtroendet eller nåt. För nu är jag högre än någonsin trots allt. <3
R.

2012-08-10 // 00:31:35

Oavsett vad det var är du ju, som du säger, starkare än någonsin nu. Och det är det viktigaste. Så länge du känner dig säker i dig själv, spelar det ingen roll vad andra tycker.

2012-08-10 // 11:16:58

Oavsett vad det var är du ju, som du säger, starkare än någonsin nu. Och det är det viktigaste. Så länge du känner dig säker i dig själv, spelar det ingen roll vad andra tycker.

2012-08-10 // 11:17:08

Oopsie, glömde namn. Hehe. Det är jag här över, i alla fall. Okej, nu ska jag inte störa dig mer. ;)
Men du ska veta att jag är glad för din skull.

2012-08-10 // 11:18:10

Jag önskar att jag skulle kunna ta mig ut ur det trassliga nätet, aka gsm. Jag orkar inte med att bara sitta, vid en sida där vissa är så elaka, råa och känslokalla.
Någon gång kommer kanske jag också kunna vara fri. Jag hoppas det.
Hursomhelst. Jag känner inte dig, har aldrig mejlat med dig. men jag vill tacka dig. Tack vare dig, har jag insett att Gosupermodel, är ingenting. En hemsida, som man mår dåligt av. Man måste hela tiden tänka på vad man skriver. om man skriver fel, då är det ute med en. Om man gör fel, är det ute med en. Då blir man praktiskt taget lynchad av folk som anser det ena och det andra. Jag orkar inte med det längre. Du var en av de på Gosupermodel som aldrig fejkade din personlighet, såvitt jag vet. Du var ärlig, rent av och igenom. Det finns inte många som du. Jag har fått känslan av att du är en bra människa, som inte lät dig brytas ner av folks hårda ord. men tillslut blev det för mycket, men det bevisar bara att du är mänsklig. Så än en gång, tack.
En lång och konstig kommentar, men jaja. Jag är ganska konstig.

2012-08-10 // 13:56:04

Egentligen borde jag också lämna. Det finns ingen egentlig anledning att vara kvar.

2012-08-10 // 14:44:43

Du var mi största förebild på goSupermodel.
Jag beundrar dig. Jag TROR inte att någon hatar dig, de flesta gör saker av ren avund.

2012-08-10 // 20:18:10

Varje dag när jag ser min familj och mig i det mest konstiga perspektiv jag någonsin haft, skäms jag över att vara människa. När jag läste att du hade skrivit det var det ändå av en lättnad.
Jag är då inte ensam. Phew.

Människor äcklar mig. Alla. Hela samhället äcklar mig. Jag skäms för att vara människa då det känns som om hela jävla världen är mitt ansvar. Jag hatar allt som människor framstår att vara. Hatar hela mänskligheten för allt vi gjort med denna värld.

Svar: Fuck yeah.
R.

2012-08-11 // 22:11:51

Jag förstår bara inte hur folk kan vara så dumma, att göra en hattråd om någon annan. Det är bara så fegt.

2012-08-12 // 20:50:36

Jag förstår dig. Vet inte vad jag mer kan säga... Vi kände väl varandra inte direkt, eheh. Men det är väl tydligen så, när man är igenkänd på något sätt - vinner en stor tävling eller liknande - så är man helt plötsligt en offentlig person som folk kan säga vad de vill om. Det tycker jag är fel.
Nåja, hoppas du får det bra i fortsättningen ♥

2012-08-13 // 15:15:47

Jag förstår dig. Vet inte vad jag mer kan säga... Vi kände ju inte varandra direkt, eheh. Men det är tydligen så, när man är igenkänd på något sätt - vinner en stor tävling eller så - så blir man plötsligt en offentlig person som folk kan säga vad de vill om. Det tycker jag är fel.
Nåja, hoppas du får det bra i fortsättningen, iallafall ♥

2012-08-13 // 15:17:55

Suck, det skickades två gånger ;_;

2012-08-13 // 15:18:33

Förstår inte varför en människa kan vara så hemsk och skapa en sådan modell för att göra en elak parodi av dig. SÅdant är bara helt avskyvärt. Du är perfekt som du är. Jag har blivit mobbad osv. i verkligheten. Till slut ville jag inte leva längre. Men jag tog mig samman och lät ingen försöka pressa ned mig längre. Och du var otroligt stark som stod emot. Det är helt obeskrivligt. För du är som en förebild för mig.

2012-08-14 // 08:39:20

Jag känner mig ordlös.
Jag har dock oftast försvarat dig i forum för att jag gillar dig,det ska du veta,även om du inte känner mig på gsm så har jag ändån alltid stått på din sida.
Men du ska veta att fler gillar dig än hatar dig,du har många beundrare som gillar dig väldigt mycket!:)
Men trots det kan ondskan ta över ibland,bara ett litet ord kan få en att må så dåligt och ens inre styrka sänks.
Även om hatet är mindre kan det ändå vinna.
Många på gsm såg förbi detta,det är ett vanligt problem på gsm att man bara tänker på sig själv."Varför får inte jag uppmärksamheten?,Varför är det inte jag som är Gostar istället för henne?"
Det enda dom såg var att du fick uppmärksamhet,men dom missade vilken sorts uppmärksamhet du fick helt och hållet, och inte heller efter att din modell försvunnit och sen kom tillbaka fattade dem...Det är katastrof tycker jag.
Men som sagt,du har nog lärt dig ett och annat på denna resan,saker som du kanske kanske kommer ha god nytta av resten av ditt liv.

2012-08-14 // 09:11:10

Varför varför min kära A-Punk ?

2012-08-17 // 18:27:57

Varför

2012-08-17 // 18:29:03

Jag visste aldrig hur du kände. Jag gillar dig,även om du inte känner mig. Jag visste inte att vissa felbehandlade dig för att du var du. Dem som verkligen bryr sig om dig borde läsa texten. Jag visste inte att du kände så, du verkade alltid så lugn. Om du någon gång får se detta ska du veta att jag önskar dig all lycka i skolan och hoppas att du någon dag kan komma tillbaka - utan att bli felbehandlad. Lycka till med skolan och allt!

2012-08-20 // 20:21:20

Wow... Vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag har alltid gillat mig, du har varit en förebild för mig. Jag älskade ditt bidrag till Sveriges nästa goSupermodel och jag hejade verkligen på dig. Du är fantastisk.
Men jag håller med dig, verkligen. Gosupermodel har blivit väldigt dåligt på sistonde och jag funderar själv på att sluta. Skolan, bara sidan i sej. Det är mycket som pågår och många jobbiga situationer just nu. Men jag förstår dig helt och jag förstår verkligen varför du slutade det. Och jag hoppas att du mår bra idag.

2012-08-20 // 20:55:52

Ja, vi alla kommer att sluta förr eller senare. Det är bara en tidsfråga.
Jag saknar dig och jag hoppas att du har ett fortsatt bra liv, Reux!

2012-08-22 // 11:42:45

synd :S tyckte du var ganska cool,och ändå känner jag dig inte :O btw ritar du grymt bra ^^

2012-08-28 // 15:59:06

Måste bara säga att jag saknar dig på gsm. Har alltid tyckt du var awesome. Men fattar varför du slutade. Hoppas du har haft ett bra liv efter gsm. :)

2012-08-30 // 21:46:12

Liten fundering, en modell påstår att hon är du: Är det du? Är du tillbaka?

Svar: Inte alls. Vad heter modellen?
R.

2012-09-19 // 13:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback