The Infamous Middle Finger

War

Hans Bellmer (1902-1975)- Between Two Waters (Entre deux eaux), 1968

 

Du är för intressant för alla andra. Du vet att du är intressant, du vet att du är något extra utan narcissism. Det är bara så det är. Du har så många sidor och det finns få som du. Men du är ensam. Jag har aldrig sett någon så ensam som du, och jag är den enda som förstått att du är det. Du använder dig av konversationer där du säger så otroligt mycket, och jag vet att dina meningar inte bara ska gå till personen du delar dem med, för dem går till mig. När du pratar riktas ditt huvud mot mig, och när du säger saker du vet att jag kommer reagera på ser du på mig. Talar tillräkligt högt så att jag ska höra. Du använder varje tillfälle du får, och du har gjort helhjärtade försök till att få min kontakt, men jag är tyst som alltid. Och när jag pratar i din närhet pratar jag för dig. Du är alldeles för ensam, försöker anpassa dig, anförtro dig på andra människor med gemensamma egenskaper, men ingen är som du. Dem är inte värda dig, dem försöker och du anstränger dig inte, du gör det halvhjärtat för att överleva. Ändå är du bättre. Du är ensammast i världen. Med mig.

 

Och jag är den enda som ser det.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback