The Infamous Middle Finger

Intervju med mig

CH - Hur skulle du beskriva din stil?

Svar: Jag är väldigt mycket inne för kalla, mörka färger. Mörkblått, svart, lila och väldigt matta nyanser. Jag har lärt mig att det är de enda färgerna jag passar i och uttrycker mig bäst i. Jag antar att jag har någon form av varierande lite grunge-stil. Fast jag bär alltid sneakers och en relativt stor, stickad kofta eller en grunge-jeansjacka med Musse Pigg på. Alltid samma kleopatra-eyeliner. Det är egentligen ganska svårt att sätta ord på den. Små-rebellisk, kanske.
Ni kanske förstår om ni kollar min tumblr? (A)
http://astmatiker.tumblr.com/ 

 

mister cool - Hur skulle du beskriva dig själv?

Svar: Jag tänker, som om det inte vore självklart. Fast på ett annat sätt. En del skulle påstå att jag överanalyserar, fast jag vet inte. Har en speciell världsbild. Jag är oftast väldigt lugn av mig, ignorerar det som behöver ignoreras, och jag säger vad jag tycker och står för det. Sedan finns det dem stunderna när jag skrattar åt allt och alla och helt enkelt flippar ur. Mitt civilförsvar och mina påhitt kan göra mig en aning rebellisk, fast jag är egentligen bara fylld med sympati. 

 

hallo - Vad vill du jobba med när du blir äldre?

Svar: Någonting kreativt. Jag skulle aldrig vilja jobba med något enformligt som livsmedelsaffärer. Jag vill ha ett mer fritt jobb där jag får göra vad som behövs. Det vore underbart att jobba på Beyond Retro, en affär fylld med vintagekläder. Skulle vilja arbeta med kläder eller någon form av media. Kanske journalist. Sedan vill jag se världen.

 

Anonym - Vem är din förebild?
 
Svar: Möjligtvis Effy från Skins och Hanna Hasselberg. Följer min väg, gör vad jag tycker. Sedan har jag väldigt mycket stilförebilder och framförallt Vivienne Westwood, Violetta Ell och Kayla Hadlington. Mycket länkar. Hoho.
 
Saga - Var får du kraft ifrån?
Svar: Mina tankar måste ge mig kraft. Dem hittar skäl till varför jag borde ha kraft, och då får jag den. Om det var så att jag förstod din fråga rätt.

 

oF - Vart brukar du oftast köpa dina kläder och accessoarer?
Svar: Kommer ni att begrava mig levande om jag säger att jag köper mina kläder på H&M? Har börjat bli lite basic, nästan. Mörkt, som Violetta E. Mina androgyna indie-tröjor med tryck köper jag på Carlings och sedan köper jag kläder lite här och var. Fast bara om jag hittar någonting jag verkligen vill ha. 
Sedan älskar jag Beyond Retro, topshop och Shock är ganska kul. Den kompletta hemsidan är nog modekungen.se. *drool*
 

Frida - Vad tycker du om mänsklighetens uppfinningar?

Svar: Nog kan jag säga att jag inte står på samma sida som mänskligheten och samhället ibland. Jag tycker också att det finns så mycket onödigt här i världen som vi inte insåg att vi saknade innan det blev uppfunnet. Bilen är en toppengrej, man kan ta sig var som helst, som en förlängd arm när kroppen inte kan transportera sig 20 mil. Tåg är också bra. Mobiltelefoner är bra, fast överskattade. Iphones behöver vi inte. Fast det kanske jag bara säger för att jag aldrig haft någon. En del saker förstår jag mig som sagt inte på. 

Jag vill också tacka mänskligheten för att du uppfann datorn och tekniken som gör att alla kan lyssna på all världens musik genom några klick. 

Mänskligheten har också skapat en del magiska saker, som platta televisioner och känselstyrda lampor.


anonym - Vilka är dina favorit artister/band? 
Svar: Belle & Sebastian, Markus Krunegård, Broder Daniel, The Ark, Gorillaz. Har olika favoritgrupper periodvis.
 

anonym - Dina 5 favorit promarkers? 

Svar: Coral, Black, Lavendel, Marine och en väldigt matt, blå nyans. Minns inte vad den heter.

 

anonym - Använder du blender när du ritar med promarkers?

Svar: Jag har två stycken blenders, faktiskt. Grejen är att jag inte förstår hur dem fungerar till vanliga Promaker-färger. Skulle bli tacksam om någon kunde svara på det. Haha.

Annars använder jag ibland blendern till att få mina blyerts och skisspennor till att flyta ut lite. Ibland blir det hål i papperet när jag gör det, men det kvittar. 

 

S - Bästa bok/böcker?
Svar: Jag läser inte så mycket egentligen. Det blir väl mest på sommaren, och om jag väl läser blir det Marian Keyes eller Stephen King. Skräckmanga passar mig bäst.
 
- Låtcitat?
Svar: "If you can't convince them, confuse them". Eller "När folk är överens med mig har jag alltid en känsla av att jag måste ha fel." /Oscar Wilde
 
- Festival?
Svar: Popadelica. 
 
- Konstnär?
Svar: Prerafaeliterna och Andy Warhol.
 
- Finaste hårfärgen?
Svar: Lilaaa eller grönt. 
 
- Favorithemsida?
Svar: tumblr.com
 
- Bästa rittips?
Svar: Är du osäker på skuggningen - satsa på konturer och färger. Eller bara kladda. 
 
- Vad har du för dator?
Svar: Harry Potter. . .
 
- Vilka är dina favoritbloggar?
Svar: Widerstedt, Kandees, elinjustdance, gallsmak. 
 
Ecoe - Vilken är din fabboriträtt?
Svar: Kolhydrater, sallad.
 
 Hejhej - Vilket parti skulle du rösta på om det var val och du myndig, idag?
Svar: Jag är inte så insatt i politik, men om jag hade fått bestämma själv hade jag blivit diktator. Över hela världen. Fixat fred och frihet och sånt. 
 
- Vilken nagellacksfärg tycker du är finast? 
Svar: Svart eller glitter. 
 
bläh - Om du fick bestämma hur din framtid ska se ut om 10 år, hur skulle den se ut? 
Svar: Då är jag 25. En lilahårig enstöring som bor på en vindsvåning i Paris, som gjort sig själv oberoende på konst, jobbar för Vivienne Westwood eller Jeremy Scott och äger en liten hund vid namn Mr. Snoops. 
 


Wow! :3

Svar: kolt
R.

2012-08-22 // 17:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback