The Infamous Middle Finger

Det lustigaste djuret.

Bildkälla: tumblr.com
 
För ett tag sedan tog kamratstödjarna upp en fråga där man skulle berätta vad man helst velat vara för djur. Det lustigaste djuret skulle kamratstödjarna skriva upp, men jag vet inte vad dem skulle ha det till. Visa ledarna över kamratstödjarna, antagligen.
 
Det enda klassen hade kommit med var fåglar och savanndjur. Plötsligt var det min tur, och jag svarade manet.
Det blev helt tyst, folk var chockade, antagligen. "HAHA, MANET?" for det plötsligt ur någon. Någon, inte någon. Någon är alltid samma person. Någon som trackasserar folk, någon som tror på grupptryck, och utan att döma någon kan jag säga att någon är feg. Ja, han är feg. Alla vet det, alla förrutom dem blinda.
"HA, VAD ÄR DET FÖR DJUR? VARFÖR MANET?".
Så jag var tvugnen att försvara mig, eller vad vi nu kan kalla det för. Förklara mig tydligen. För jag ville vara en likgiltig, genomskinlig klump i en stor värld som havet. Jag ville kunna se allt, alla havets hemligheter, för att jag ville vara ett stort öga, men ändå ingenting. Han tyckte att det var det konstigaste djuret, och för att det var det konstigaste djuret och den konstigaste tanken var det min manet som kamratstödjarna noterade för att berätta för ledarna. 
 
Jag längtar inte tillbaka till min klass, och jag förstår inte varför jag borde göra det heller. Jag vill vara en manet. Jag vill vara en geleklump som förtärs och smälter, och plötsligt aldrig mer finns till. 


Det är ju bra att du kan vara annorlunda och inte som alla andra. Stay strong roe.

2012-08-12 // 10:38:20

Bra sagt, man ska vara annorlunda och välja det man själv tycker. Inte vad någon annan tycker.

2012-08-12 // 20:39:02

Jag älskar maneter. Det är bland de vackraste djuren jag vet.

2012-08-20 // 20:44:15

Jag gillar maneter </3

2012-08-24 // 17:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback