The Infamous Middle Finger

Vad vill du göra med ditt liv?

  • Jag vill nå in till folk. Helt. Bara nå in till dem genom att vara jag, att se igenom dem och låta dem märka att jag gör det.
 
  • Vill inspirera mig själv lika mycket som jag blir inspirerad av andra. Vara den jag är och kunna göra det jag vill göra. Bli fri och bara göra det. Gå ut. Se världen. Bli en blandning av allt jag vill bli. Och inspirera andra. 
 
  • Jag vill inte ligga i sängen och inte bara göra ingenting. Ge mig ett projekt, vad som helst. Låt mig göra någonting av det. Låt mig göra någonting av vad som helst. Och låt mig inte bara ligga här. Badandes i arbete någon annan bestämmer att jag ska göra. Låt mig göra det jag alltid velat göra. För ni lever inte för mig. Jag lever för mig och för andra. Men inte för er. För att någon känner att hon måste. 
 
  • Jag vill klippa av mig håret. Jag vill inte ha några vänner. Jag vill bära neonrosa läppstift. Kasta besvärjelser på folk. Sätta en säkerhetsnål i ögonbrynet. Klottra sprejfärg i mitt rum. Sätta dit blodavtryck. Riva bort delar av väggen. Täcka varenda plagg med klistermärken. Jag vill tala med Ziggy Stardust - min lila fisk. Och jag vill sova. Låt mig åtminstone få sova. Jag vill berätta för bra människor att jag inte gillar någonting dem gör. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback